Handelsbetingelser

Daarbak Redoffice A/S handler primært med erhvervsdrivende. Derfor er alle priser og andet salgsmateriale fra Daarbak Redoffice A/S oplyst ekskl. moms, medmindre andet er angivet.

 

Private er dog også meget velkomne til at handle ved Daarbak Redoffice A/S, handelsbetingelserne for private, findes i bunden af denne side. 

 

Se handelsbetingelser for kopi & print afdeling ved at klikke her

 

Handelsbetingelser for erhvervskunder

 

Generelle oplysninger:

Daarbak Redoffice A/S

CVR-nr. 29388792

Falkevej 3A, 6705 Esbjerg Ø

[email protected]

+45 96 33 33 33

 

Betalingsformer:

Du kan benytte følgende betalings- og kreditkort på daarbakredoffice.dk: VISA-Dankort, VISA Debit, VISA, VISA Electron, MasterCard, MasterCard Debit, Maestro. (Vi tager ikke kortgebyr)

 

Betaling med fakturaer forudsætter positiv kreditvurdering. Fakturaer vil blive afsendt efter ordren er afsendt, til den e-mail der er angivet ved ordreafgivelsen. Betalingsbetingelsen er netto 8 dage hvis ikke andet er aftalt.

 

Ordrer der er købt kontant med betalingskort, får først trukket beløbet når ordren er afsendt. Betalingen af faktura skal ske senest den dato fakturaen angiver som sidste rettidige betalingsdato. Såfremt betalingen sker efter forfaldsdato beregnes 2% i renter pr. måned, indtil det forfaldne er betalt. Rykkere tillægges et gebyr på kr. 100,- Købers indbetalinger afskrives først på tilskrevne forfaldne renter og omkostninger – derefter på gælden. Køber er ikke berettiget til at modregne eventuelle modkrav på Daarbak Redoffice A/S, som ikke er skriftligt godkendt af Daarbak Redoffice A/S og har ikke ret til at tilbageholde nogen del af købssummen på grund af modfordringer af nogen art.

 

Betalingsformer for institutioner:

Elektronisk fakturering (EAN). Daarbak Redoffice A/S fremsender elektronisk faktura til alle offentlige institutioner. Køber udfylder sit EAN-nummer under brugeroplysninger, eller når køber opretter sig som bruger på daarbakredoffice.dk

 

Priser:

Daarbak Redoffice A/S handler primært med erhvervsdrivende og offentlige institutioner. Derfor er alle priser på daarbakredoffice.dk og andet salgsmateriale fra Daarbak Redoffice A/S som udgangspunkt oplyst ekskl. moms.

 

Priser på daarbakredoffice.dk er kun gældende på daarbakredoffice.dk, og er ikke gældende i vores øvrige butikker.

 

Markedsførte priser og priser i tilbud er dagspriser og Daarbak Redoffice A/S kan justere priserne uden forudgående varsel, medmindre andet er aftalt.

 

Oplyste priser er altid eksklusiv fragt og miljøgebyr.

 

Fragt- og miljøgebyr;

Daarbak Redoffice A/S leverer i hele Danmark inkl. brofaste øer (Færøerne og Grønland kun til afskibningshavn), med følgende priser:

 

Pakke: kr. 69,00 ekskl. moms.

¼ Palle: kr. 149,00 ekskl. moms.

½ Palle: kr. 189,00 ekskl. moms.

Helpalle: kr. 299,00 ekskl. moms.

 

Ønsker du levering til en ikke brofast ø, vil der forekomme en merpris på fragten.

 

Daarbak Redoffice A/S indregner ikke miljøomkostninger i varens pris, men på transporten af ordren. Alle ordrer debiteres derfor et miljøgebyr på kr. 49 ekskl. moms.

 

Ejendomsforhold for salg til erhvervsdrivende:

 

Daarbak Redoffice A/S forbeholder sig ejendomsretten til leverede varer, indtil fuld betaling af købesummen med tillæg af eventuelle renter og omkostninger har fundet sted.

 

Levering:

Lagerførte varer, der bestilles senest kl. 14.00 på hverdage leveres inden for 2-3 hverdage til alle brofaste dele af landet. 

 

Vi forbeholder os retten til at levere en ordre ad flere omgange, afhængig af varens lager status.

 

Vi forbeholder os retten til at viderefakturere køber for gebyr, der er opstået på grund af fejl hos køber. Det kan eksempelvis være forgæves levering, restance tillæg, flytning af varer på grund af købers manglende information, genudkørselsgebyr, ventetid ved levering hos køber osv.

 

Op-/ind-bæring:

Vi gør opmærksom på, at op- og indbæring af leverancen ikke kan garanteres uden forudgående aftale. Ønskes du at din leverance bliver båret ind eller op til den korrekte placering, afregnes de faktiske omkostninger pr. leverance og omfatter ikke yderligere håndtering af leverancen.

 

Indbæring kan kun ske i overensstemmelse med Danske Fragtmænds regler for dette, samt Arbejdstilsynet regler for samme.

 

Er indbæring et ønske så kontakt kundeservice på 79140700.

 

Paller:

Vi gør brug af det danske fragtmandssystem, som bygger på princippet om, at der byttes paller ved hver levering. Køber er dermed forpligtet til at udlevere tomme og ubeskadigede EUR-paller til fragtmanden, svarende til det antal paller, der udleveres. Hvis køber ikke har nok byttepaller, bliver køber faktureret for de manglende byttepaller. Husk at det er købers ansvar, at pallerne er i god stand, tørre og let tilgængelige.

 

Returret:

Kunder har 14 dages returret. Ønsker man at bruge den kræver det forudgående aftale med kundeservice enten på mail [email protected] eller på telefon 79140700

 

Varen skal returneres ubeskadiget og i original emballage. Teknologivarer skal returneres i ubrudt emballge og med evt segl på software ubrudt.

 

Specialproducerede varer, skaffe- og fødevarer er undtaget returretten og tages ikke retur.

 

Vi tillader os at modregne et returomkostningsbeløb på 15% af varens pris til håndtering af returvarer. Hvis den returnerede vare er beskadiget på grund af manglende emballering ved returnering, er det købers ansvar.

 

Returomkostninger afholdes af kunden.

 

Returgebyr

  • 15% af varens pris min. 75 kr.

Skulle varen mod forventning ikke være klar til afhentning efter forudgående aftale herom og der dermed foretages en forgæves udførsel af vores fragtmand vil der blive faktureret et genudkørselsgebyr.

 

Returvarer sendes – efter forudgående aftale til:
Daarbak Redoffice A/S
Falkevej 3A
6705 Esbjerg Ø

Pakken skal mærkes med det returnr der er givet fra vores returafdeling ved aftale om returnering.

 

Pakker sendt på efterkrav eller uden returnummer på afvises af vores lager.

 

Reklamationsret:

Alle varer er i henhold til dansk lovgivning dækket af 1 års reklamationsret. Er der fejl eller mangler ved en varer, kan Daarbak Redoffice A/S vælge at udbedre fejl og mangler ved reparation, ombytning eller refundering. Fejl, der skyldes uegnet eller ukorrekt opbevaring eller anvendelse, er ikke omfattet af reklamationsretten.

 

Reklamation vedrørende manglende vare eller beskadigelse af produktet, skal ske indenfor 24 timer efter modtagelse af varen. Sker dette ikke, kan Daarbak Redoffice A/S ikke gøres ansvarlig for dette.

 

For at gøre brug af reklamationsret skal man sende en mail til [email protected] med en beskrivelse af reklamationen samt en kopi af fakturaen eller ordrebekræftelsen. Vedhæft gerne et billede af evt. defekt eller mangel.

 

Bonuspoint og E-mail tilbud:

Der tages forbehold for mangel på den annoncerede gave ved ekstraordinær stor efterspørgsel. I det tilfælde leveres en anden gave af tilsvarende værdi.

 

Gavetilbud kan kun benyttes en gang. Flere aktuelle gavetilbud kan ikke benyttes i samme bestilling.

 

Optjente bonuspoint skal være brugt inden for 2 år efter optjening ellers vil disse gå tabt. 

Ordre der udelukkende består af bonusvarer, tillægges normale fragt og miljøomkostninger. Se afsnittet omkring fragt og miljø. 

 

Vigtig info:

Der tages forbehold for tastefejl, trykfejl, billedfejl, prisændring, udgåede varer samt leverancesvigt af tredjepart her under force majeure.

 

Grundet udsving i produktionsomkostninger og generelle prisjusteringer i markedet af vores leverandører tager vi forbehold for mindre prisreguleringer på vores sortiment.

 

Produktansvar:

Daarbak Redoffice A/S kan kun gøres ansvarlig for skader et produkt forvolder, såfremt der kan forelægges dokumentation for at Daarbak Redoffice A/S er direkte årsag til skaden. Daarbak Redoffice A/S hæfter ikke for driftstab, avancetab eller andre indirekte tab.

 

Handelsbetingelser for private

 

Generelle oplysninger

Daarbak Redoffice A/S
CVR-nr. 29388792
Falkevej 3A, 6705 Esbjerg Ø
[email protected]
+45 96 33 33 33
 

 

Betalingsformer:

Du kan benytte følgende betalings- og kreditkort på daarbakredoffice.dk: VISA-Dankort, VISA Debit, VISA, VISA Electron, MasterCard, MasterCard Debit, Maestro. (Vi tager ikke kortgebyr)

Betaling med fakturaer forudsætter positiv kreditvurdering. Fakturaer vil blive afsendt efter ordren er sendt, til den e-mail, der er angivet ved ordreafgivelsen. Betalingsbetingelserne er netto 8 dage, hvis ikke andet er aftalt.

Ordrer, der er købt kontant med betalingskort får først trukket beløbet, når ordren er afsendt. Betalingen af faktura skal ske senest den dato, fakturaen angiver som sidste rettidige betalingsdato. Såfremt betalingen sker efter forfaldsdato beregnes 2% i renter pr. måned, indtil det forfaldne er betalt. Rykkere tillægges et gebyr på kr. 100,- Købers indbetalinger afskrives først på tilskrevne forfaldne renter og omkostninger – derefter på gælden. Køber er ikke berettiget til at modregne eventuelle modkrav på Daarbak Redoffice A/S, som ikke er skriftligt godkendt af Daarbak Redoffice A/S og har ikke ret til at tilbageholde nogen del af købssummen på grund af modfordringer af nogen art.

 

Priser:

Daarbak Redoffice A/S handler primært med erhvervsdrivende og offentlige institutioner. Derfor er alle priser på daarbakredoffice.dk og andet salgsmateriale fra Daarbak Redoffice A/S som udgangspunkt oplyst ekskl. moms.

 

Priser på daarbakredoffice.dk er kun gældende på daarbakredoffice.dk, og er ikke gældende i vores øvrige butikker.

 

Markedsførte priser og priser i tilbud er dagspriser og Daarbak Redoffice A/S kan justere priserne uden forudgående varsel, medmindre andet er aftalt.

 

Oplyste priser er altid eksklusiv fragt og miljøgebyr.

 

Fragtgebyr:

Daarbak Redoffice A/S leverer fragtfrit ved ordrestørrelser over kr. 599,- ekskl. moms eller 748,75 inkl. moms i hele Danmark (Færøerne og Grønland kun til afskibningshavn). Ordre under kr. 599,- ekskl. moms eller 748,75 inkl. moms debiteres et fragtgebyr på kr. 75,- ekskl. moms eller 93,75 inkl. moms.

 

Levering:

Lagerførte varer, der bestilles senest kl. 14.00 på hverdage, leveres inden for 2-3 hverdage til alle bofaste dele af landet. 

 

Vi forbeholder os retten til at levere en ordre ad flere omgange, afhængig af varens lagerstatus.

 

Fortrydelsesret:

Som kunde har man 14 dages fortrydelsesret. Man gør brug af den ret ved at kontakte Daarbak Redoffice A/S på [email protected] Herefter har man yderligere 14 dage til at returnere varen.

 

Varen skal returneres ubeskadiget og i original emballage. Hvis den returnerede vare beskadiges på grund af manglende emballering ved returnering, er det afsenders ansvar.

 

Returomkostninger afholdes af afsender.

 

Tilbagebetaling sker inden for 5 hverdage efter at Daarbak Redoffice A/S har modtaget det returnerede på vores lager.

 

Varen sendes til:

Daarbak Redoffice A/S

Falkevej 3A

6705 Esbjerg Ø

 

Vi modtager kun returvarer, der sendes til denne adresse og med et returordrenr. påført pakken.

 

Bemærk venligst, at vi ikke modtager pakker returneret pr. efterkrav.

 

Køber hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer på. Med andre ord – man må prøve varen på samme måde, som hvis man prøvede den i en fysisk butik.

 

Hvis varen er prøvet udover, hvad beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt: hvilket betyder, at køber ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur afhængigt af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må man altså gøre det samme, som man må i en fysisk butik. Man må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Teknologivarer skal returneres i ubrudt emballage. Segl på software må ikke være brudt.

 

Specialproducerede varer, skaffe- og fødevarer er undtaget den almindelige fortrydelsesret og tages ikke retur.

 

Hvis køber fortryder sit køb, får man naturligvis det beløb tilbage, som man har betalt. I tilfælde af en værdiforringelse, som køber hæfter for, fratrækkes dette købsbeløbet.

 

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen, med mindre køber inden da kan fremlægge dokumentation for, at vi har modtaget varen retur.

 

Reklamationsret:

Alle varer er i henhold til dansk lovgivning dækket af 2 års reklamationsret. Er der fejl eller mangler ved en vare, kan Daarbak Redoffice A/S vælge at udbedre fejl og mangler ved reparation, ombytning eller refundering. Fejl, der skyldes uegnet eller ukorrekt opbevaring eller anvendelse, er ikke omfattet af reklamationsretten.

 

Reklamation vedrørende manglende varer eller beskadigelse af produktet, skal ske indenfor 24 timer efter modtagelse af varerne. Sker dette ikke, kan Daarbak Redoffice A/S ikke holdes ansvarlig for dette.

 

For at gøre brug af reklamationsret skal man sende en mail til [email protected] med en beskrivelse af reklamationen, samt en kopi af fakturaen eller ordrebekræftelsen. Vedhæft gerne et billede af evt. defekt eller mangel.

 

Vigtig info:

Der tages forbehold for tastefejl, trykfejl, billedfejl, prisændring, udgåede varer samt leveringssvigt af tredjepart herunder force majeure.

 

Grundet udsving i produktionsomkostninger og generelle prisjusteringer i markedet af vores leverandører, tager vi forbehold for mindre prisreguleringer på vores sortiment.

 

Produktansvar:

Daarbak Redoffice A/S kan kun holdes ansvarlig for skader et produkt forvolder, såfremt der kan forelægges dokumentation for at Daarbak Redoffice A/S er direkte årsag til skaden. Daarbak Redoffice A/S hæfter ikke for driftstab, avancetab eller andre indirekte tab.