Gør arbejdet overskueligt med registre
Arbejder man meget med papir, så er mapper en fantastisk opfindelse, som gør, at man altid har styr på vigtige dokumenter. Selvom man anvender mapper, så er det også en god ide at have en form for system i de papirer, som man sætter ind i mapperne. Hvis man ikke har et system, så kan det ende med, at der kommer uorden i papirerne, og man ender alligevel med at sidde, og bladre hele mappen igennem for at finde det papir, man skal bruge. Derfor kan det anbefales, at man ser nærmere på registre. Registre er lavet med det formål, at det gør hele arbejdet med at finde rundt i papirerne meget lettere, da man let kan inddele de forskellige papirer i de rette kategorier.
Sorter indholdet i mapperne
Registre kommer i mange varianter, men det som gør sig gældende, ved dem alle er, at man kan sætte dem ind i sine mapper og skrive på dem. Herefter kan man inddele papirerne i sektioner, så de passer med den kategori, som man har tildelt dem. De fås i størrelserne A3, A4, A5 og A6. Det giver mulighed for at inddele forskellige størrelser af papir. En smart funktion er, at skrivefelterne på registrene kan fås i mange forskellige størrelser, som gør, at uanset om man skal skrive lidt eller meget på skrivefeltet, så er der et register, som dækker ens behov.
At have sine papirer sorteret i mapper er en stor hjælp, hvis man arbejder på et kontor eller et lignende erhverv, hvor man skal holde styr på mange forskellige emner. Hvis man har en mappe, som for eksempel er beregnet til regnskab, så er registre næsten uundværlige, da man let kan inddele regnskabet i uger, måneder eller år.
Et andet eksempel hvor registre kan have en høj prioritet er, hvis man arbejder ved skranker eller en kasse. Her kan registre give et hurtigt overblik over priser og andre vigtige detaljer. Det er en stor hjælp, hvis man betjener kunder, og man undgår dermed, at skulle kalde på hjælp eller blive nødt til at gå ned og tjekke prisen på varen. Det gør også, at køen af mennesker ikke bliver for lang, og man undgår, at folk bliver irriteret over at skulle vente for længe.
Ringbind og brevordnere
Når man snakker om registre, så skal man selvfølgelig også have mapper, hvor de kan anvendes i. Der findes mange forskellige mapper med hvert deres formål, men til registre kan vi anbefale ringbind og brevordnere. Det smarte ved ringbind og brevordnere er, at de kan personliggøres gennem valg af design, farve, format og funktionalitet. Har man mange forskellige slags dokumenter, kan man gøre det lettere ved at bruge en bestemt farve til hver mappe. Det er en praktisk og effektiv løsning, som gør, at man hurtigt kan finde de papirer, man skal bruge, og det kan spare tid, som kan bruges på andre ting. Af hensyn til funktionalitet kan nævnes mappernes lukkemekanismer. Her tilbyder vi alt fra D- og O-ringe til stålskinner, klapper, bånd og elastikker. Lukkemekanismen spiller en større rolle, end man måske lige tror. Det er derfor værd at overveje, hvilken man skal vælge, og hvilken som er mest hensigtsmæssig at bruge i sit arbejde.
Har man mange ringbind og brevordnere stående, er det en fordel at specificere, hvad der er i hver enkel af dem, så man let kan finde det, man skal bruge. Der sidder faktisk allerede en hvid rygetiket på dem, som er en rigtig stor hjælp, da man let kan se, hvad mappen indeholder, når den står i reolen. Har man så samtidigt fået købt registre, så bliver det ikke meget nemmere at organisere alt sit papirarbejde, så det hele er sorteret, og man altid ved, hvad de enkelte mapper indeholder.